تبلیغات
برنامه ریزی و کنترل پروژه - همین که سکته نکردم یعنی اینکه سالم هستم
 
برنامه ریزی و کنترل پروژه
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : عباس مقدسی
نویسندگان

خیلی از سازمان ها تصور میکنن که همین که در حال حاضر مشکل کاملا محسوسی براشون پیش نیومده، پس واقعا هم مشکلی وجود نداره، دقیقا مثل کسای که میگن همین که مثلا فشار خون ندارم پس همه چی روبراست و من سالم هستم، در صورتیکه واقعا اینجوری نیست. حالا مشکل این طرز تفکر چیه؟ و چجور میتونیم جلوشو بگیریم؟

مشکل این طرز تفکر اینه که باعث میشه یواش یواش بهبود مستمر فراموش بشه و دچار روزمرگی بشیم، مشکل اینه که دیگه رقبا رو اونجور که باید رصد نمی کنیم و کلا اون روحیه رقابت کردن رو از دست میدیم و این خیلی بده، تهش میخوام بگم اگه فکر میکنید که مشکل ندارید یا چیزی به ذهنتون نمیرسه دقیقا به این معنی که سازمانتون پر از مشکله، البته بهتره اینجوری بگم که میشه اوضاع سازمان رو بهبود داد و بهترتر شد حتی اگه مشکل جدی هم وجود نداشته باشه، و صد البته خیلی هم از این تغییرات دست خود ماست کاری به عوامل محیطی نداره، (عوامل محیطی فقط بهانست بنظر من البته).

حالا چجور جلوشو بگیریم و سازمانمون رو بهبود بدیم؟ خیلی از کارکنان سازمان بنا به دلایل زیادی اشکالای خیلی مهمی رو میبینن (ممکنه یه اشکال خیلی کوچولو بنظر برسه ولی واقعا تاثیرش زیاده، مثلا رو میزا کثیف باشه درسته با کشیدن یه دستمال حل میشه ولی اول صبح رو مخه) ولی چون یکی دوبار گفتن و به نتیجه نرسیدن دیگه متاسفانه باهاش کنار اومدن و دیگه چیزی نمیگن، برای رفع این مشکل فقط کافیه یسری جلسات منظم بصورت مثلا سه ماه یکبار برگزار کنید و از کارکنای خودتون اظهار نظر کنید (شایدم بهتر باشه یسری فرم نظر سنجی بهشون بدید) تا ببینید چقدر میتونن بهتون کمک کنن. ممکنه که بخواید یه سیستم انتقادات و پیشنهادات راه بندازید و برای انتقادهای بجا و پیشنهادهای مفید پاداش بدید تا این روحیه بین کارکناتون هم حفظ بشه، تا بتونید مدام بهتر بشید، حتی می تونید یسری کارا رو هم تقلید کنید، چه اشکالی داره اگه از شرکت های مشابهتون یسری کارای خوب رو تقلید کنید برای اینکه رشد کنید. پیشنهاد میدم که بعد از برگزاری جلسات از خود همون نفرات یه کمیته انتخاب کنید تا درباره راه حل های حل مسئله هم فکر کنن و قسمت اجرا رو هم بخودشون بسپارید، اینجوری هم زودتر به نتیجه می رسید.

بعد از چند وقت می بینید که درسته قدم های کوچیک برمیدارید ولی تو بلند مدت می بینید که واقعا دارید به معنای واقعی پیشرفت می کنید و با مثلا پارسالتون خیلی متفاوت هستید. باید سعی کنیم تا این سیستم ها رو تو سازمانهامون پیاده و حفظ کنیم، خب حالا باید از کجا شروع کنیم؟ مثل هر کار دیگه ای باید اول از خودمون شروع کنیم، اگه مدیر هستید از پرسنل تون بخواید و اگه هم کارمند هستید مواردی که بنظرتون مهم میاد رو به مدیرتون پیشنهاد بدید.

اگه احیانا فکر میکنید که مدیرتون حرفتون رو گوش نمیده دلیلش رو هم بررسی کنید، هر کسی یه قلقی داره اونو پیدا کنید تا کارتون پیش بره و موفق بشید.





نوع مطلب :
برچسب ها : تغییرات سازمانی،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
اگر سئوالی براتون پیش اومد و یا نیاز به همفکری داشتید خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم، برای این کار میتونید بهم ایمیل بزنید-موفق باشید Moghadasi.tkd@gmail.com