تبلیغات
برنامه ریزی و کنترل پروژه - قدم ششم برای تهیه لایحه تاخیرات
 
برنامه ریزی و کنترل پروژه
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : عباس مقدسی
نویسندگان
دوشنبه 19 تیر 1396 :: نویسنده : عباس مقدسی

در ادامه مطلب پنجم. قصد دارم در خصوص چگونگی جداسازی مکاتبات مهم، از سایر مستندات توضیحات تکمیلی رو خدمت علاقه مندان به این حوزه عرض کنم.

اگه یادتون باشه در مطلب قبلی گفتم که 10 فصل مشخص کنید و شروع کنید به مطالعه مستندات، بهتره برای شروع از ابتدای پروژه شروع کنید و بعد از اون هر نامه ای رو که میخونید در صورتی که به این ده بند مربوط میشن رو تو فصل خودشون بزارید و همینطور پیش برید تا همه مکاتبات رو مطالعه کنید بعد از پایان این مرحله شما تونستید یک مرحله مستندات را منظم کنید ولی هنوز کار تمام نشده، تو مرحله بعد باید برید سراغ تک تک فصل ها و بازم سعی کنید به ترتیب تاریخ مجددا نامه ها رو مطالعه کنید این بار باید دنبال نامه هایی بگردید که به یک موضوع مشترک اشاره دارند.

 به عنوان مثال فرض کنید تو فصل سه کل نامه هایی که جمع آوری کردید به سه موضوع مهم اشاره می کنند: 1-تاخیر در تحویل زمین 2-تاخیر در ابلاغ نقشه های فوندانسیون و سوم تاخیر در ابلاغ نقشه های تاسیسات الکتریکی. حالا باید نامه های مربوط به هم رو بر اساس تاریخ مرتب کنید تا آیتم تاخیر مورد نظر شکل بگیره.

باید برای همه فصل ها این کار رو انجام بدید تا بتونید برای هر فصل آیتم های تاخیرو مشخص کنید.

خب چندتا نکته رو هم باید خدمتتون عرض کنم :

1-     اگه توی یه نامه به چند موضوع مختلف اشاره شده بود بهتره به تعداد موضوعات اشاره شده در نامه ازش رونوشت بگیرید و هرکدوم رو تو فصل خودش بزارید.

2-     احتمالا بعضی نامه ها رو میخونید و نمیدونید به کدوم فصل تعلق دارند ، اونارو کنار بذارید و در پایان کار یک بار دیگه مرورشون کنید، به احتمال زیاد با توجه به اینکه نامه ها را مرور کردید دیدتون خیلی بازتر شده نسبت به قضیه، برای همین الان دیگه خیلی راحت تر میتونید متوجه بشید که باید به کدوم فصل تخصیصشون بدید.

3-     اگه نامه ای خوندید که به یه نامه دیگه ارجاع داده شده بود باید اون نامه رو هم پیدا کنید و پیوستش کنید.

و در آخر اینکه ممکنه تو بعضی فصل ها هیچ گونه مستنداتی نداشته باشید مثلا تو فصل 5 حادثه قهری براتون پیش نیومده باشه، بهتره که تو این حالت، فصل مربوطه رو حذف نکنید بلکه تو اون فصل بنویسید که پیمانکار در این خصوص ادعایی نداره. این کار علاوه بر اینکه اعتماد مشاور و کارفرما رو جلب می کنه، بررسی لایحه تاخیرات رو سریعتر و آسانتر میکنه و در نهایت منجر به این میشه که نتایج بررسی واقع بینانه تر باشن.

و اما هنوز کار جمع آوری مستندات تکمیل نشده باید بقیه مستندات مثل مکاتبات مشاور، کارفرما، گزارشات روزانه و ... هم بهشون اضافه کنیم.

در مطلب های بعدی در خصوص دلیل نیاز به این مستندات و چگونگی تفکیک مستندات مهم از سایر مستندات توضیحاتی خدمتتون عرض خواهم کرد. 





نوع مطلب :
برچسب ها : چگونگی تهیه لایحه تاخیرات، چگونگی تهیه گزارش تاخیرات، بررسی لایحه تاخیرات فنی، آموزش تهیه لایحه تاخیرات در پروژه ها،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
اگر سئوالی براتون پیش اومد و یا نیاز به همفکری داشتید خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم، برای این کار میتونید بهم ایمیل بزنید-موفق باشید Moghadasi.tkd@gmail.com